Skødshovedgård Grundejerforening

Indkaldelse til generalforsamling 2025

SKØDSHOVEDGÅRD GRUNDEJERFORENING

INDKALDELSE TIL GENERALFORSAMLING 2025

Hermed indkaldes til generalforsamling lørdag 21. juni 2025 kl. 10:00.

Generalforsamlingen afholdes i det opstillede telt på fællesområdet ved stranden.


Beretningen 2025

 

Beretning for SH Grundejerforsamling GF 2025

Kære alle,

Velkommen til årets Generalforsamling i Skødshovedgård Grundejerforening. Det er som altid dejligt at se den store tilslutning til vores lille forening, og jeg er sikker på, at vi får et par fornøjelige timer sammen igen i år.

Det helt store tema for 2024 var jo foreningens 50-års jubilæum, og sikke et arrangement, som foreningen fik stablet på benene med sejltur, stor festmiddag mm. Det kommer der til at gå ry om i mange år, og der skal atter lyde et kæmpestort TAK til den forrige bestyrelse og festudvalget for den kæmpe indsats, som muliggjorde succesen og en fantastisk dag.

Efter så stort et arrangement, har foreningen naturligt nok ”pustet ud” i den sidste halvdel af året, hvilket jo så har kommet mig til gode som ny formand! Så det er begrænset, hvad der er at berette af spændende begivenheder for resten af året. Selv tilflyttere var det sparsomt med i 2024, men vi fik da glæden af at byde Mona Lisa og Flemming i nr. 29 og Sine og Erik i nr. 2D velkommen. Noget tyder på, at vi kommer til at se lidt mere udskiftning i 2025, idet vi har tre huse til salg p.t., nemlig nr. 16, 38 og 39.

Efter årtiers vådeste vinter i 23/24, som fik mange områder til at sejle i regn og smeltevand, har vi været begunstiget med en både tør og lun vinter i 24/25. Og med et ekstraordinært tørt forår 2025, er der - selv for grusvejens vedkommende - minimalt at berette om……. og det er jo virkelig værd at berette om😊 Det giver mig dog en anledning til at nævne den ”politik” vedrørende grusvejen, som Bestyrelsen har vedtaget som sin:

  1. Vi bor i et sommerhusområde med grusveje, hvor der vil altid være udsving i vejenes tilstand, som vi må leve med, og det vil der altid være forskellige opfattelser af. Det eneste perfekte alternativ ville være en asfaltvej, og det er der mig bekendt ingen, der ønsker. I alt fald ikke i Bestyrelsen.

  2. Samarbejdet med kommunen om Skødshovedvej er fornuftigt for tiden, og det vil vi arbejde på at fortsætte.

  3. Vores egen grusvej vedligeholdes af Svend Laursen med i udgangspunktet 1 skrælning om året, og derudover efter Bestyrelsens bedste vurdering.

  4. Vi værdsætter den udbedring af huller, som sker imellem skrælningerne, og som udføres på frivillig basis af nogen af vejens beboere, i særdeleshed af Laurits Korsgård. Dette arbejde er dog helt frivilligt, og det er op til de pågældende selv at afgøre, hvor meget de ønsker at lægge i den indsats.

Og nu vi er ved vejene: I skal ikke snydes for den vanlige opfordring til alle med træbevoksning ud mod vejen om, at man konsulterer vejens informationsskabe, hvor bestemmelserne om friholdelse af veje står, og kritisk vurdere, om man nu også selv lever op til den. Med alt det vi køber på nettet og flere tømninger af skraldespandene, er trafikken af store og tunge køretøjer steget gevaldigt de senere år, og vi skulle jo også gerne have fri passage for brandvæsenet, skulle uheldet være ude.

Græsslåningen af fællesarealerne hver 14. dag er i år fornyet med Beck og Beck med en lille øgning af klippeområdet visse steder. Det skulle gerne betyde, at vi kan slippe for selv at finpudse noget af det areal, som slås af vores leverandør - som sagt hver 14. dag.

Nå; nu til noget af det lidt nyere stof for beretningen:

En række af beboerne startede udenom Bestyrelsen i 2023 en adresse- og kontaktliste for ejere i Grundejerforeningen. Denne liste har vi konsolideret med Bestyrelsens medlemsliste, således, at de, der ønsker det kan oplyse deres adresse- og kontaktdetaljer på listen. Bestyrelsen finder, at listen er et godt redskab for den selv og naboerne, hvis der af den ene eller anden grund skulle blive brug for en hurtig kontakt til nogen. Vi vil derfor anbefale, at så mange som muligt lader sig registrere på listen ved at henvende sig til Peter Søndergård – fx efter Generalforsamlingen - med de relevante detaljer. Deltagelse på listen er helt frivilligt og tanken er kun at dele listen i Bestyrelsen samt de medlemmer, som selv skriver sig på listen.

Som jeg vist har nævnt på Facebook, er det højsæson for vores sociale arrangementer, og som noget nyt i år har Festudvalget barslet med en ny fællesaktivitet, nemlig en Tour de Chambre den 2/8. Arrangementet giver os en mulighed for at møde vores søde naboer på hjemmebanen og lade os inspirere af hinandens huse og haver på et kort besøg. Jeg synes tilmeldingen har været rigtig fin for det første arrangement, men hvis nogen endnu ikke har tilmeldt sig, sidder Festudvalget klar med papir og kuglepen, og der vist stadig ledige pladser. Kom frisk – det bliver sjovt!!

Jeg vil ikke udelukke, at næste år byder på andre, nye initiativer, og som I måske læste i INFO ligger det mig meget på sinde at gøre endnu mere for at få vores nye tilflyttere hurtigt og godt med i fællesskabet, så stay tuned!

Bestyrelsen vedtog i år IKKE at påtage sig arbejdet sig at slæbe brænde til Skt. Hans bålet over til bål stedet på tangen. Vi tilbød at ”anrette” bålet, men hvis der ikke er noget træ at anrette, kan der jo ikke blive noget bål! Men jeg skal lige love for, at ”nogen” – gad vide hvem – har taget udfordringen op og leveret et storslået bål uden yderligere dikkedarer. Prøv engang at se – det kribler allerede i mine fingre for at stryge tændstikken! Tak for det – nu bliver det atter Skt. Hans med maner på mandag!

Til slut vil jeg gerne udtale en stor tak for samarbejdet til mine bestyrelseskolleger, Peter og Peter og til Festudvalget ved Vibeke, Inge og Nete. Også en stor tak til vores Webmaster Preben for den fine hjemmeside, han holder kørende, samt en særlig tak for indsatsen til Laurits og andre på ”lappeholdet” for vejen. Og hermed vil jeg afslutte beretningen og ønske en fortsat dejlig dag til alle.

 

 


Referat 2025

SKØDSHOVEDGÅRD GRUNDEJERFORENING

REFERAT FRA GENERALFORSAMLING 2025

lørdag 21. juni 2025 kl. 10:00.

Generalforsamlingen blev afholdt i det opstillede telt på fællesområdet ved stranden:

1.                         Valg af dirigent

                             Merete (nr. 33) blev valgt

Dirigenten konstaterede, at der er indkaldt til generalforsamlingen i henhold til vedtægterne, og at generalforsamlingen kan afholdes.

2.                         Bestyrelsens beretning for det forløbne år

Ved Søren Bank (nr. 34)

****  Beretning kan læses andet sted på siden. ***

Beretningen er godkendt.

Øvrige bemærkninger

Richard (nr. 24): Forslag til at der indkøbes pulverslukkere eller andet udstyr til brug ved brand.

Svar fra formanden: Det vil bestyrelsen gerne drøfte. Der opfordres til at der erhverves pulverslukkere privat. Det kan nok være vanskeligt at få udstyr der kan slukke en egentlig brand.

P. Kragballe: Husk at der er forbud mod bål i haverne.

Husk brandslukkere skal skiftes ud efter en vis årrække.

Lauritz (nr. 8): Haveslanger bør kunne nå ens egen grund. Men pulverslukkere vil være en stor hjælpe.

3.                         Fremlæggelse af det reviderede regnskab – til godkendelse

                             2024 var et dyrt år, da der var jubilæumskontingent.

                             Underskud på 25.000. Dette skyldes jubilæumsfesten hvilket der var budgetteret med

Øvrige udgifter er de faste med veje, græs, Sankt Hans, hjertestarter, forsikringer, borde, tryk af blade

Revisor Lars Mikkelsen godkendte regnskabet d. 15. januar. Bestyrelsen godkendte regnskabet d. 24/3.

Regnskabet er godkendt.

4.                         Indkomne forslag

                             Ingen.

Der er kommet en anonym henvendelse til bestyrelsen. Dette kan og vil bestyrelsen ikke behandle. Bestyrelsen drøfter gerne alle spørgsmål, hvis medlemmer kommer til bestyrelsen.

5.                         Budget 2025 – til godkendelse

                             Kontingent er uændret

                             Indtægter på udlejning af telte mm.

Udgifter er de faste til arrangementer og drift. Der kommer desuden en vinsmagning og ølsmagning for at fejre Info-Bladet

Bemærkninger: Preben (nr. 2C): Der er glemt udgifter til hjemmeside. Bestyrelsen: Korrekt. den fremgår ikke. Men udgiften kan indeholdes i budgettet.

Budget og kontingent er godkendt.

  1. Valg til bestyrelsen:                            

Peter Søndergaard (nr. 27) er på valg. Der stod på indkaldelsen, at Peter genopstiller. Peter har dog valgt ikke at genopstille.

                             Poul Hansen opstiller. (Nr. 40).

                             Ingen øvrige kandidater. Poul blev valgt.

7.                         Valg af suppleanter                                               Henning Rasmussen (nr. 28) (genopstiller)

                                                                                                                    Erik Bundesen (nr. 36) (genopstiller)

                             Ingen øvrige kandidater. Henning og Erik valgt.

8.                         Valg af revisor                                                          Lars Steen Mikkelsen (nr.15) (genopstiller)

                             Ingen øvrige kandidater. Lars er genvalgt.

9.                         Valg af revisorsuppl. –                                          Erik Bundesen (nr. 36) genopstiller)

                             Ingen øvrige kandidater. Erik er genvalgt

10.                      Valg af fest-udvalg – (aktuelt udvalg):            Vibeke Bundesen (nr. 36) (genopstiller)

                                                                                                                    Inge Nielsen (nr. 10) (genopstiller)

                                                                                                                    Nete Hornung (nr. 34) (genopstiller)

Genopstiller og genvalgt. Der er altid plads til ekstra i festudvalget. Så tag fat i udvalget hvis I har lyst til at deltage.

11.                      Eventuelt

Festudvalget. Orientering om tour de chambre. 10 matrikler deltager. Det starter kl. 18 da det er uden mad.

Jens (nr. 33): Orientering om sagen om sandtangen. Mols Linien blev vurderet som ansvarlig for ændringerne på kysten. De blev dog frifundet, da de har statens godkendelse til at sejle på ruten (meget forsimplet sagt). Sagen er anket til landsretten. Medlemmer er velkomne til at se dommen hvis det ønskes.

Forslag om skilt ved Skødshovedruten hvor beredskab kan orientere sig om hvor den tilskadekomne er.

Dirigenten erklærer generalforsamlingen for afsluttet.

Formanden beklager, at der var uoverensstemmelse mellem mødetidspunktet angivet i INFO bladet/hjemmesiden og de efterfølgende udsendte indkaldelser.

Referent: Peter Søndergaard (nr. 27).

 

Aktuelle kontakt-muligheder kan findes på forenings hjemmeside:

Skødshovedgård.dk